בתוך כמה זמן יציקת בטון מתייבשת?

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

יכול לקחת עד 10 שעות עד לייבוש הבטון או כמחצית מהיממה, אבל זה עדיין לא אומר שהבטון מוכן לשאת משקלים עליו. ע"פ התקן הישראלי, בטון מתקשה סופית לאחר כחודש מאז יציקתו. בד"כ, מומלץ לבצע אשפרה של בטון כבר לאחר שבוע מיציקתו. במאמר הבא תמצאו את ההסברים על תהליכי ייבוש בטון. 

בטון הוא חומר מרוכב המורכב מחול, מלט ומים. לוקח בערך 10-12 שעות לבטון להתייבש במידה חלקית, מכיוון שלוקח זמן נוסף עד שהצמנט מתקשה ונותן חוזק על פני השטח. לאחר שבוע מהרגע שיוצקים את הבטון, מתבצע תהליך נוסף אשר מטרתו היא אחת – ייבוש נכון של הבטון ללא סדקים. תהליך זה נקרא אשפרה של בטון. 

מהו תהליך אשפרה של בטון?

תהליך אשפרת הבטון הוא תהליך של חימום וריפוי בטון על ידי הוספת מים ותערובות כימיות. בטון הוא חומר חשוב מאוד בבנייה. הוא משמש לבניית כבישים, גשרים, מנהרות, מבנים וכו'. תהליך האשפרה עוזר להפוך את הבטון לחזק ועמיד יותר. תהליך זה יכול להתבצע בדרכים שונות, לרבות בשיטת הידרציה, באמצעות תחליב שעווה, שרף אקרילי, יריעות ועוד. 

תהליך אשפרת הבטון הוא שיטת "ריפוי בטון", מה שנעשה לעיתים על ידי חימום לטמפרטורה של 180-200 מעלות צלזיוס. החום גורם לתגובות הכימיות במלט, במים ובאגרגט לשחרר פחמן דו חמצני, שנלכד בשכבת מעיל הג'ל ויוצר סרט מגן על פני הבטון. במילים אחרות, תהליך אשפרת הבטון נועד לצמצם סדקים ולהוביל להתקשות חלקה וחזקה של הבטון. 

לאחר כחודש הבטון יבש לחלוטין

השלב האחרון בתהליך אשפרת הבטון הוא התקשות או התייצבות, המתייחסים להפעלת חום או תגובות כימיות הגורמות לשינויים בתכונות החומר כגון חוזק מכני וקשיות. יש לזכור, כי קבלנים אשר מומחים בתחומם תמיד יתאימו את תהליך הייבוש של הבטון למזג האוויר. 

הזמן הנדרש ליציקת הבטון להתרפא תלוי באיזה סוג של חומר הקבלן משתמש עבור הפרויקט, אך גם מזג האוויר משליך על תהליך הייבוש. בעוד שברוב המקרים הבטון יהיה מוכן לנשיאת משקלים כבדים לאחר חודש, במקרים אחרים הוא יצריך יותר זמן להתקשות. בשורה התחתונה, משך הזמן שלוקח לאותה יציקת בטון לייבוש תלוי במספר גורמים. הגורם החשוב ביותר הוא סוג הבטון המשמש. ככל שיש יותר מים בבטון, כך ייקח לו יותר זמן להתייבש.

מה עוד חשוב לדעת על ייבוש בטון?

ייבוש בטון הוא תהליך שיכול לקחת עד חודש, אבל לאחר 24 שעות הבטון בד"כ מוכן לנשיאת משקלים קלים. חשוב לדעת אילו גורמים משפיעים על זמן ייבוש הבטון, ומה אתם יכולים לעשות כדי לגרום לו להתייבש לא רק מהר יותר, אלא בצורה הנכונה וללא סדקים. 

כאמור, תהליך אשפרה של בטון הוא מה שיסייע לכם להגיע לתוצאות הרצויות. זכרו כי טמפרטורת האוויר משפיעה על תהליך הייבוש, סוג האגרגט המשמש בתערובת האשפרה, כמות המים שנוספה – ולבסוף, כמה זמן לוקח למים העיליים להתאדות מהשטח.

אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!