האם התחום שלך מחייב מעבר מעוסק פטור למורשה?

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

יש לך כוונות לפתוח עסק בתחום הבנייה? האם ידעת שיש לך אפשרות לבצע פתיחת עוסק פטור ורק לאחר מכן להתקדם להיות עוסק מורשה עם הגדלת ההכנסות? אז אילו עסקים בתחום הבנייה יכולים לפתוח עוסק פטור בתור התחלה? האם בתחום ברזל בניין או בטון הדבר אפשרי? כל התשובות בכתבה זו. 

עסקים בתחום הבנייה

תחום הבנייה הוא תחום נרחב הכולל בתוכו מגוון מקצועות, רבים מהם מאפשרים פתיחת עוסק פטור שמקל מאוד על ההליכים הבירוקרטיים, במיוחד כאשר עסק נמצא בתחילת דרכו. דוגמה טובה היא עסק של ברזל בניין אותו ניתן לפתוח בהתחלה בתור עוסק פטור ולאחר מכן עם הגדלת ההכנסות לשנות את הגדרתו לעוסק מורשה. אילו עוד עסקים מאפשרים פתיחת עוסק פטור בתחום הבנייה? ראשית כדאי לדעת שישנם שני מבחנים שעסק צריך לעבור בכדי שתהיה לו האפשרות להיפתח כעוסק פטור, המבחן אחד הוא גודל ההכנסה החודשית שלא תעלה על הקבוע בחוק לעסק פטור, ומבחן תחום העיסוק. 

בתחום הבנייה, העסקים הבאים יכולים להיות לבצע פתיחת עוסק פטור בתחילה: אבן בנייה, כאמור עסקי ברזל בניין לסוגיהם, אספלט, עסקי בטון מוכן, ביקורת בנייה, בנייה טרומית, בנייה ירוקה, אספקה וציוד לבנייה, דגמי בנייה, הנדסאי חשמל, חברות בנייה, חומרי איטום, חומרי בניין, חישוב כמויות לבנייה, יזמות בנייה ועוד.  

באילו עיסוקי בנייה יש צורך לפתוח עוסק מורשה כבר מהשלבים הראשוניים? 

ישנם תחומים בבנייה המחייבים פתיחת עוסק מורשה כבר בשלב הראשוני, גם כאשר עוד אין כל אינדיקציה לגובה ההכנסות. התחומים המחייבים עוסק מורשה הם: אדריכלי נוף, אדריכלים, יועץ נגישות, מהנדסי אינסטלציה וצנרת, מהנדסי בניין, מהנדסי חשמל, מהנדסי מים וביוב, מהנדסי מיזוג אוויר, שמאי מקרקעין ועוד. 

מתי עסק הופך מפטור למורשה? 

יש הבדל בין עוסק פטור ובין עוסק מורשה בנושאים רבים. מי שמבצע פתיחת עוסק פטור בתור התחלה צפוי להפוך להיות עוסק מורשה כאשר גובה הכנסותיו יעלה על 100,491 שקלים לשנה. אם לדוגמה חברת בטון יכולה לבצע בהתחלה פתיחת עוסק מורשה היא נהנית מכך שהיא לא גובה מלקוחותיה מע"מ, היא לא צריכה להוציא חשבוניות אלא להוציא קבלות והדבר מסייע לעסק בתחילת דרכו בהתנהלות השנתית כשהיא מגישה דו"ח לרשויות רק אחת לשנה, להבדיל מעוסק מורשה שמחויב להגיש דו"ח אחת לחודשיים. 

עם זאת, ברגע שחברה עוברת את ההכנסות הקבועות בחוק, דהיינו 100,491 שקלים, היא מחויבת לבצע פתיחת עוסק מורשה או ליתר דיוק, לשנות את הגדרת העסק. כאמור, עסק מורשה אמנם ייהנה מיותר הכנסות, אך הבירוקרטיה סביב התשלומים והדוחות תהיה מורכבת יותר. 

כיצד פותחים עוסק פטור? 

פתיחת תיק עוסק פטור פשוטה יותר ממה שאנשים יכולים לדמיין. ניתן להגיש את הבקשה לפתיחת העסק אונליין. פקיד המע"מ יוודא שמדובר על תחום עיסוק שמתאים להגדרת העוסק הפטור ויש לצרף לבקשה תעודת זהות וספח, אישור על ניהול ספרי חשבון בבנק או צילום צ'ק מבוטל, טופס 821 חתום בו כל הפרטים המלאים ואם ניתן אז יש להגיש גם חוזה שכירות של הנכס. לאחר האישור יש לרכוש קבלות וספר ירוק לניהול הרישום של העסק או להתחבר לשירות משלוח קבלות אונליין.

אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!