הכנת בטון – שלב אחר שלב

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

בטון הוא אחד החומרים החזקים והעמידים שמשתלבים בבניה. הוא משמש לשלל צרכים ובהם יציקות, בניית ממ"ד והיום משתמשים בו גם כחומר אסתטי ומעוצב ולכן אפשר לראות אותו משתלב גם בתוך הבית ובחצרות. תהליך הכנת בטון הוא אחד התהליכים המעניינים. הוא מתבצע שלב אחר שלב ללא עצירות וזאת כיוון שכל עיכוב בעבודה עלול לפגוע בתוצאה.

הכנת בטון

שלב ראשון – תכנון

רגע לפני שאפשר יהיה להתפנות להכנה של הבטון יש לתכנן את העבודה. ציינו כי עיכוב בעבודה עלול לפגוע בתוצאה והמטרה היא ליצור רצף מלא. לכן, יש להבין היכן מתבצעת העבודה, כיצד, באיזה תחום ואם יש צורך בלקיחת דגימות, לדאוג מראש שנוכל לאסוף אותן. עוד לפני שנתחיל לגעת בחומרים השונים עלינו לדעת את כל הפרטים הנדרשים על העבודה עצמה.

שלב שני – הכנת השטח

בין אם מדובר על יציקת שביל ובין אם יציקת עמודים, יש להכין את השטח. עבודת ההכנה משתנה בין מקום אחד לאחר ובין סוגי הדרישות, אך באופן כללי כל מקום אליו יוצקים בטון צריך להיות מוכן ותחום. תמיד נרצה שהמקום יהיה מוכן לקליטת הבטון לפני שאנחנו מביאים אותו ומתחילים בעבודה. כמובן, ההכנה תתבצע בהתאם לתכנון המקורי ואם יש צורך, זה הזמן לבצע בדיקות מקדימות בשטח.

שלב שלישי – הבאת הבטון ויציקה

הבטון הוא חומר אשר מורכב מתערובת של צמנט, חול, חצץ ומים. היחסים שלהם יכולים להשתנות בין עבודה אחת לאחרת ובהתאם לדרישות ולמה שנרצה להשיג. בהתאם לגודל העבודה אפשר לקבוע אם נכון יותר להכין את הבטון במקום או להביא אותו מוכן. הכנת בטון מתבצעת על ידי חיבור וערבול החומרים זה עם זה. יש להשתמש בבטון ולצקת אותו כשהוא מוכן ואין להמתין עם העבודה. זו הסיבה שיש לבצע תכנון מוקדם ולהכין את השטח מראש.

שלב רביעי – בדיקות על פי הצורך

בהתאם לסוג העבודה יש לבצע בדיקות. במקרה של ריצוף בבטון לרוב לא נצטרך לקחת דגימה, אך ביציקה לצורך יצירת עמוד בטון, יש צורך בכך. במידה ואנו נדרשים לבצע בדיקות, עלינו להתכונן לכך מראש ולקחת את דגימת הבטון בזמן ועם הכלים המתאימים.

ההבדלים בין הבטון שמוכן בשטח לבין זה שמביאים אליו

אנו יכולים להבדיל בין שני סוגי הכנת בטון. הראשון הוא הבטון שנבצע במקום והשני הוא זה שנביא לשטח. בשני המקרים החומרים השונים מעורבבים יחדיו לכדי יחידה אחת. כאשר אנו מכינים את הבטון בשטח, אנחנו יכולים להתחיל את המשימה ברגע שאנחנו מוכנים. כאשר אנו מזמינים את הבטון עלינו להיות בטוחים שאנחנו מוכנים לבצע את היציקה.

במידה ונצטרך כמויות גדולות של בטון וכן בטון ליציקה, נצטרך להביא אותו מוכן לשטח. החברה שמביאה את הבטון תבצע את ההובלה בתוך רכב המיועד לכך והיציקה תתבצע על ידי מיכל ייעודי, מהמשאית לשטח. ניתן להזמין מהחברה את סוג הבטון המדויק שאנו צריכים. במידה ויש צורך בעבודה קטנה נוכל להכין את הבטון במקום.

הכנת בטון לשימושים שונים

תהליך הכנת הבטון נראה דומה בכל פעם. אנו מערבבים את החומרים השונים ויוצקים אותם אל המקום המיועד. עם זאת, עלינו לדעת כי לא כל בטון מתאים לכל משימה. אנחנו צריכים להבדיל בין בטון המיועד ליציקת עמודים ובטון אשר מיועד לעבודות דקורציה. שילוב החומרים יהיה שונה והתוצאה שתתקבל צריכה תמיד להתאים לדרישות שלנו בשטח. המרכז לבטון מבצע שלל עבודות בטון ודואג שכל עבודה תתבצע עם הסוג הנכון והמדויק של הבטון שנדרש לה.

הכנת בטון
אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!