איך אוטמים גג בטון – שיטות וחומרים?

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

איטום גגות זו פעולה חשובה והכרחית המונעת כניסה של מים אל המבנה. פעם היו אוטמים את הגגות רק בזפת, כיום יש עוד מספר שיטות וחומרים מצוינים שכדאי להכיר. במאמר הבא נדבר על איטום גגות בטון וניתן דוגמאות למספר שיטות ומספר חומרים שיש בהם שימוש כיום.

כמה שיטות מוצעות כיום ומה ההבדל העיקרי בניהן?

כיום יש ארבע שיטות מוכרות של איטום גגות בטון, בניהן גם נמצאת השיטה של זיפות גגות. לכל חומר שנציג, יש מגוון תכונות חשובות כמו עמידות, צבע, אלסטיות, בידוד ועוד. התכונות הן למעשה היתרונות של החומר והוא מותאם לגג שלכם לפי האיטום הקודם שנעשה בו, מצב הסדקים על הגג והאם אתם מעוניינים בחומר שהמראה שלו אסטטי.

איטום גגות בטון באמצעות יריעות ביטומניות

אחת השיטות היותר טובות לאיטום של גגות בטון היא איטום באמצעות יריעות ביטומניות. מדובר על יריעות חזקות, עמידות למים וגם לטמפרטורה ובגלל החוזק שלהן, לאחר ביצוע האיטום, כמעט ולא תזדקקו לתחזוקה שלהן.

השיטה נחשבת כיום לטובה ביותר מבין כל השיטות והחיסרון היחיד שלה זו העלות היקרה. איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות, עשוי לעלות לכם בטווח של 90 – 110 למטר מרובע, כאשר שיטות אחרות יעלו לכם בין 50 -80 למטר מרובע.

כדי להתקין יריעות ביטומניות על גג הבטון, הוא חייב להיות נקי מאיטום שנעשה באמצעות חומרים פולימריים. כן ניתן להתקין את היריעות על גגות שעברו זיפות. כמו כן, על המתקין לנקות את הגג מכל פריט שקיים, כמו דוד למשל. אם תעשו איטום גג בטון עם המומחים של הראשון באיטום, תקבלו עבודה יסודית הכוללת את כל שלבי העבודה החשובים וההכרחיים.

כאשר הגג נקי מפריטים, יניח המתקין את היריעות באופן מסודר וצמוד וילחים אותם על הגג. לפני ביצוע, יהיה עליכם להחליט האם אתם מעוניינים ביריעות שעמידות בפני חום או יריעות בעלות עמידות רגילה. ההחלטה תלויה בכמות השמש שפוקדת את הגג שלכם.

איטום גגות בטון באמצעות חומרים אקריליים

מי שמחפש שיטת איטום זולה ואסטטית עבור גג בטון חדש, יוכל לחפש חברה המבצעת איטום גגות באמצעות חומרים אקריליים. מדובר על חומרים פלסטיים לבנים שמתאימים עבור גגות חדשים שאין עליהם סדקים ושנבנו בצורה איכותית ועם שיפוע מספק מהסיבה שהם אינם עמידים למים עומדים. עם הזמן המים יחדרו את הבטון ויחלחלו.

האם השיטה מומלצת? רק אם אתם יודעים בוודאות שהגג שלכם נבנה עם שיפועים מדויקים. במידה ולא, פחות מומלץ.

איטום גגות באמצעות חומרים פולאוריטנים

גגות שיש עליהם המון פריטים שלא ניתן להזיז אותם, הם גגות שלא יתאימו ליריעות ביטומניות ולכן כדאי לשקול איטום באמצעות חומרים פולאוריטנים. מדובר בחומר משחתי ומאוד אלסטי שנדבק היטב על בטון. החיסרון של החומר, שהוא מאוד רגיש לשמש ולכן נפגע דיי מהר.

קבלן האיטום ימרח את החומר המשחתי על רצפת גג הבטון ומעליו ימרח חומר נוסף שתפקידו להגן מפני השמש. איטום באמצעות פולאוריטנים כדאי לבצע כאשר מחפשים שיטה יותר זולה וכאשר לא ניתן לאטום באמצעות חומרים פולאוריטנים.

איטום גגות בטון באמצעות זפת

הזפת היא השיטה הזולה ביותר לאיטום גגות, אך יש לה תחזוקה שנתית, דבר שהופך אותה בסופו של דבר ליקרה. הזפת רגישה לשמש ונסדקת דיי מהר. גגות שאטמו אותם בזפת, יחייבו תחזוקה שוטפת אחת לשנה.

כדי לאטום את הגג עם זפת, על קבלן האיטום לנקות היטב את הגג מלכלוך ופריטים. לאחר מכן, עליו למרוח חומר פריימר שיקשר בין הבטון לזפת. לאחר ייבוש הפריימר, יוכל למרוח את שכבת הזפת. מי שמחפש איטום של גג בטון במחיר מעולה עד להתקנה של יריעות ביטומניות, בהחלט יוכל להשתמש בשיטה זו מכיוון שאין בעיה לאחר זפת להתקין את היריעות.

המאמר באדיבות חברת הראשון באיטום

אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!