איך לבצע סגירת מרפסת כמו שצריך?

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

בתים רבים בישראל כוללים מרפסת פתוחה. החיבור אל המרחב החיצוני ואל הסביבה, לפעמים אפילו הטבע בעצמו, משפר באופן משמעותי את איכות החיים ומספק רגעים של נחת אמיתית – לבילויים עם משפחה או עם החברים, וגם כשיושבים לבד עם כוס קפה או כוס בירה בסוף היום. יחד עם זאת יש גם יתרונות לא מבוטלים לסגירת המרפסת, ובמיוחד אם עושים את זה נכון – וכאן בעמוד תמצאו מידע מקיף על האפשרויות השונות וגם המלצות שיעזרו לכם להפיק מקסימום תועלת מהמרפסת שלכם.

סגירה בקיר – רק כשרוצים חדר נוסף

אופציה אחת של סגירת מרפסת היא בניית קיר, או אפילו מספר קירות. היתרון של סגירה זו היא שמקבלים חדר נוסף בבית שיכול לשמש את אחד הילדים, כחדר עבודה או לכל מטרה אחרת. החיסרון הוא שלמעשה מוותרים על המרפסת, ולכן אפשרות זו מומלצת רק כשבאמת יש צורך בחדר נוסף. עוד חשוב לדעת שבחלק מהמקרים נדרש היתר בנייה עבור סוג זה של סגירת מרפסות.

 

היתרונות המשמעותיים של סגירת זכוכית

הדרך היותר מומלצת לסגור מרפסת חיצונית היא בזכוכית, והסיבה לכך היא שלשיטה זו יש כמה וכמה יתרונות משמעותיים.

היתרון הראשון הוא שנשמר החיבור לסביבה ולנוף – מבעד לחלונות הזכוכית תוכלו ליהנות מהמראה שנשקף היום מהמרפסת, ובמקביל לדאוג לטמפרטורה נוחה בחלל, גם בחורף וגם בקיץ, גם בגשם וגם בשרב.

היתרון השני הוא הגמישות המלאה: כשאתם רוצים להתענג על הבריזה או סתם להכניס פנימה אוויר, אפשר לפתוח את החלונות, וכשאתם רוצים להגן על המרפסת ועליכם מפגעי מזג האוויר, אתם סוגרים את החלונות.

היתרונות הנוספים הם בהשוואה למצב הקיים: קודם כל מובטחת בטיחות מקסימלית, וזהו שיקול רלוונטי מאוד בבית שיש בו ילדים קטנים (וגם חיות מחמד). מעבר לכך, סגירת המרפסת בזכוכית מפחיתה באופן משמעותי את רמת הרעש במרפסת, ובעצם גם בבית. עוד יתרון הוא הרחקת החרקים שעלולים לחבל ברגעי הנחת במרפסת, ובנוסף קל יותר לשמור על הניקיון בזכות הסגירה שמצמצמת את החשיפה לאבק, חולות שמביאה איתה הרוח ושאר לכלוכים.

 

האפשרויות השונות של סגירת מרפסת בזכוכית

  1. משטח זכוכית גדול – ללא פרופילים. התוצאה אסתטית מאוד, אבל חשוב לציין שזהו פתרון שמתאים בעיקר למרפסות יחסית קטנות. בנוסף, בקומות הגבוהות שבהן הרוחות מנשבות בעוצמה רבה, האופציה הזו לא ישימה.
  2. חלונות הזזה גדולים – אופציה שמספקת מידה רבה יותר של גמישות, אבל עדיין חלק לא מבוטל מהחציצה תהיה קבועה, בהתאם למספר הכנפיים.
  3. זכוכית מתקפלת / נאספת – הפתרון הפופולרי ביותר מפני שהוא זה שמספק את הגמישות הרבה ביותר האפשרית, ובעצם מבטיח מקסימום נחת בכל רגע ורגע.

 

איך לממש סגירה של מרפסת עם זכוכית מתקפלת?

אם יש צורך לבצע סגירת מרפסת זכוכית מתקפלת מהווה פתרון מצוין – כאמור בזכות הגמישות המרבית. כמובן שהזכוכית עצמה לא מתקפלת, אבל הסגירה כוללת מסילות ייעודיות שעליהן נעים לוחות הזכוכית, וכך ניתן "לקפל" את הסגירה בדומה לתנועת אקורדיון. חשוב להקפיד להתקין מערכת איכותית, כך שגם אחרי סגירות ופתיחות רבות הקיפול יתבצע בצורה חלקה ומהירה.

דגש נוסף הוא איכות הזכוכית עצמה, שחייבת לעמוד בפני רוחות וגם בפני הפעלת כוח כדי לספק את רמת הבטיחות הנדרשת. הפתרונות המתאימים הם זכוכית בידודית (שמתאפיינת ברמת בידוד תרמי גבוהה, ולכן מומלצת לקומות הגבוהות או בישובים שהטמפרטורות בהם צונחות בחורף אל סביבת האפס) או זכוכית מחוסמת (זכוכית שעברה תהליך ייחודי שמחזק אותה מאוד).

העובי המינימלי הוא 8 מ"מ. עוד מרכיב בדרך לפתרון בטיחותי, אסתטי ויעיל להפליא הוא התקנה מדויקת – של אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב.

אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!