איך ליצור בטון? המדריך השלם ליציקת בטון

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

לא מעט אנשים אוהבים פרויקטים של עשה זאת בעצמך. הם רגילים לבצע בביתם לא מעט עבודות שיפוץ קטנות וגם עבודות תיקונים הנדרשות מדי פעם בפעם. לעיתים ישנן עבודות אשר דורשות שימוש בבטון. לכאורה, השימוש בבטון לעיתים נראה כמו משהו מאיים, אך חשוב לדעת כי כיום גם אנשים ללא רקע בתחום שימוש בבטון, יכולים להשתמש בו עבור צרכים ביתיים שונים. אם אתם תוהים כיצד יוצקים בטון עבור פרויקטים שונים בביתכם, במאמר הבא תמצאו מידע חשוב שיעניק לכם את האפשרות לבצע יציקת בטון באופן עצמאי.

 

כל השלבים ליציקת בטון

יציקת בטון יכולה להיות דבר מאתגר, אך לא מדובר על משימה בלתי אפשרית. המפתח הוא לוודא כי יש לכם את הכלים המתאימים לעבודה ואז להבין כמה טיפים חשובים ובסיסיים שיכולים לסייע לכם לשפוך בטון מבלי להפוך את העניין למסובך יותר מכפי שהוא.

לפני שאתם מתחילים ביציקת הבטון עליכם לוודא כי יש לכם את כל מה שאתם צריכים כדי לבצע את העבודה בצורה נכונה. הכלים והציוד הנדרשים הם: סרט מידה, את חפירה מרובע, דוחסן יד ופלס, פטיש ומסמרים, מערבל בטון ומריצה, משקפי מגן וכפפות עבודה, מטאטא גימור ודלי מדידה בנפח של גאלון אחד.

בשלב השני יש להכין את האזור. עליכם למדוד את האזור שאתם מעוניינים לצקת בו בטון.

אם מדובר על גינה, חשוב מאוד להדק את שכבת האדמה מתחת ליציקה ולפנות את כל האזור מגורמים מפריעים. לאחר מכן יש להשתמש בדוחס הידני כדי לדחוס את שכבת האדמה מתחת ליציקה. מדובר על כלי של פלטה כבדה עם תחתית שטוחה וידית ארוכה המשמשת להפעלת לחץ כבד על הקרקע.

בשלב הבא עליכם הוסיף בין 4-8 אינץ ליצירת הבסיס של המשנה. בסיס משנה טוב יאפשר ניקוז כך שלא תהיה הצטברות של מים סביב השכבה של היציקה. צמנט מהווה בסיס טוב מאוד לבטון.

בשלב הבא יש לבנות תבנית מלוחות של 1 כפול 4, כאשר המטרה של התבנית היא לשמור את הבטון במקום שלו בזמן שיוצקים אותו. התבנית היא מסגרת היקפית שבנויה מהלוחות. בשלב זה עליכם להשתמש בפלס כדי לוודא שכל חלק בתבנית מיושר בצורה מושלמת.

בשלב הבא יש לערבב את הבטון. בשלב זה חשוב להצטייד בציוד מגן. המפתח לערבוב המלט הוא להוסיף מים לאט ובצורה הדרגתית על מנת שהמלט לא יהיה מרקי מדי ליציקת הבטון.

לאחר שמסיימים את תהליך הערבוב של הבטון יש לצקת אותו כמה שיותר מהר לפני שהוא מתחיל להתייבש. כדאי מאוד להיעזר במישהו בשלב זה של התהליך.

לאחר שאתם יוצקים את התערובת של המלט למילוי של התבנית יש להשתמש בשפכטל כדי להחליק כראוי את המשטח העליון.

בשלב הבא יש לחרוץ את הבטון במרווחים של 4 עד 6 אינץ לרוחב השכבה, הדבר מאפשר לשכבת הבטון להתכווץ עם שינויי הטמפרטורה כדי למנוע סדקים.

לאחר שהלוח יתייבש לחלוטין יש לטפל במשטח באמצעות אוטם בטון, הדבר יעזור לו להחזיק מעמד זמן רב יותר בלי קשר למזג האוויר באזור.

 

למה משמשת יציקת בטון בבית?

יציקות בטון בבית משמשות עבור יצירת שבילים בגינה של בית פרטי, לצורך יצירת מעקות בבית או מחוץ לבית, בגינה וכן לצורך יצירת מדרגות. ניתן להשתמש כיום בבטון גם לצורך חיפויים שונים וזאת בשל העובדה שכיום ניתן למצוא גם בטון במראה דקורטיבי. אין ספק כי ניתן לעשות לא מעט עם דברים עם בטון הן בתוך הבית והן בחצר שלכם או במרפסת הביתית שלכם, יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין כי לא כל דבר ניתן לעשות באופן עצמאי. כאשר מדובר על יציקות בטון פשוטות יחסית, ניתן לבצע אותן באופן עצמאי, אך אם מדובר על יציקות בטון מורכבות יותר הדורשות עבודה מדויקת ועבודת הכנה איכותית ומקצועית, אין ספק שבמקרה הזה חשוב לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום זה.

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!