איך מנקים בצורה נכונה בטון מוחלק

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

רוצה ליהנות מרצפת בטון חלקה, מרשימה וחזקה במיוחד? כיום ניתן לעשות זאת באמצעות בטון מוחלק שמהווה את המילה האחרונה בתחום הרצפות. המראה מבריק ומרשים במידה והתהליך נעשה בהתאם לכללים בתחום. אז איך יוצרים את הבטון המוחלק ומה כדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך? כדאי להמשיך לקרוא.

 

מהו בטון מוחלק?

הבטון המוחלק הוא משטח בטון שמתחיל כיציקה רגילה עם כל הכנות התשתית הרגילות של משטחי הבטון. התשתית כוללת את פילוס השטח, את הנחת רשת הברזל ליציקה, את היציקה עצמה ותהליכי הייבוש שלו. כל התהליכים הללו מובילים לכך שהמשטח יהיה חזק במיוחד ולא ניתן לשבירה במשך שנים רבות. ביצוע החלקת בטון הנה בשלבים האחרונים של היציקה, לפני הייבוש המוחלט, אז באמצעות ליטוש וניקיון מבצעים ליטוש של החלק העליון, כך שמתקבלת תוצאה של בטון חלק, מבריק וניתן להוסיף לו גם דוגמאות וצבעים שיהפכו אותו למשטח יוקרתי בהרבה ממשטח הבטון שכולנו מכירים.

 

כיצד מבצעים את ההחלקה?

אחרי השלבים הראשוניים של יציקת הבטון – הכנת המשטח, יציקת החומר ורוב תהליך ייבושו, מגיע שלב ההחלקה. בדרך כלל ההחלקה תעשה כאשר 90% מהבטון כבר יבש. כדי לבצע החלקת בטון נעשה שימוש במכונה שנקראת הליקופטר, זהו מכשיר שדומה מאוד למכונת הפוליש ולו להבים מסתובבים וכנפיים ייחודיות שמחליקות את הבטון תוך כדי הליך ההתייבשות. לאחר מכן יש לבצע חיתוך מבוקר של הבטון כדי למנוע בו סדקים בנקודות המתאימות ולסיום יש ליישם סילר על המשטח.

 

מהו תפקידו של הסילר?

כאשר יוצרים בטון מוחלק לסילר תפקיד משמעותי ביותר. הסילר למעשה נועד להגן על המשטח, למנוע חלחול נוזלים לתוכו ולמנוע נזקים שונים, למשל כתמים. הסילר אוטם את הבטון בכך שהוא נספג בתוכו ומספק את המראה הסופי המתבקש על פי סוג הסילר שנבחר – ניתן להשיג מראה מט, מראה רטוב ומבריק או לחזק גוונים מסוימים של הבטון. כדאי לדעת שסילר יש ליישם מחדש אחת לשנה.

 

כיצד מנקים בטון מוחלק?

מי שמבקש לבצע ניקוי בטון מוחלק צריך להבדיל בין שתי גישות של ניקיון שקיימות כיום. על פי הגרסה האחת יש לבצע ניקיון תקופתי של אחת לכמה שבועות כשמדובר על משטח בטון בו יש הגנה מתאימה מלכלוך וכתמים, ובגרסה השנייה ההמלצה הנה לבצע ניקיון לעיתים תקופות יותר כדי למנוע את הצטברות הלכלוך לטווח הרחוק. בכל מקרה ניקוי בטון מוחלק מומלץ עם מכונות ניקוי מותאמות לסוג זה של ניקיון ותוך שימוש בחומרי ניקוי מותאמים במיוחד למשטח. בשום פנים ואופן אין לעשות שימוש בחומרי ניקוי בהם יש חומצות שונות שיכולות לפגוע בעמידות המשטח לטווח הרחוק. כמו כן, מומלץ להקפיד על ציפוי אפוקסי למשטח כדי להעניק לו את העמידות הכימית הגבוהה ביותר לה הוא זקוק, אותו ניתן למרוח גם על משטחים המצופים בסילר.

לסיכום, ניקוי משטחי בטון מוחלק בתדירות המתאימה יובילו לתוצאה של משטח נקי, מבריק, עמיד ואיכותי לאורך שנים. רצוי לעשות שימוש במכונות המתאימות לשם כך תוך הקפדה על שימוש בחומרי ניקוי השומרים על שכבת הציפוי של הבטון.

למידע נוסף על בטון מוחלק ועל ניקיון בעזרת מכונות שטיפה בקרו באתר https://allkarcher.com/

אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!