אישור קיום ביטוח – הוכחה לקיום ביטוח לקבלנים במכרז

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

לצורך השגת "כרטיס הזכייה" שלך במכרז, נדרש אישור תוקף ביטוח. אישור זה הוא חובה כמעט לכל גורם המשתתף בפרויקט בניה: היזם, קבלן הביצוע או הקבלן החוזי המשתתפים במכרזים של המדינה. מה הוא כולל ואיך משיגים אותו? על כך במאמר שלפניכם

לאיזה מטרות צריך אישור תוקף ביטוח ולמי צריך להציג אותו?

במכרזים בדר"כ כלל צריך להציג אישור קיום פוליסת ביטוח אחריות מקצועית ואו ביטוחים נוספים. אישור זה משמש קבלנים לצורך מענה למכרזים של משרדים ממשלתיים, כולל משרד השיכון, רמ"י – רשות מקרקעי ישראל ורשויות ציבוריות ומקומיות אחרות, הקשורות לפרויקטים שבפועל או שנעשים תחת רישומם.

אישורי קיום ביטוח דרושים לא רק במערכת הציבורית והמוסדית, אלא גם במגזר הפרטי. יזמים וגופים פרטיים צריכים להגן על עצמם ועל לקוחותיהם, ובאמצעות אישור קיום ביטוח, הם מוכיחים את קיומו ותנאיו של הביטוח, על פי דרישה.

כמו כן בעלי דירות בפרויקטים של תמ"א 38 (שיפוץ, חיזוק או הריסה ובנייה) המעוניינים להגן על עצמם מתביעות צדי ג' ומפני נזקים לעבודות, למבנה הקיים או לתכולת הדירות, חייבים להשיג אישור תוקף ביטוחים החתום על ידי חברת הביטוח של היזם או הקבלן.

הגורם המממן, כולל הבנק הממליץ, מחייב גם הוא אישור קים ביטוח כחלק מתהליך המתן אשראי או מימון הפרויקט. ללא היתר זה, אי אפשר להשיג זכייה במכרז, לבצע עסקה או לקבל מימון.

כדאי לדעת – לרוב אישור קיום ביטוח גובר על פוליסת הביטוח עצמה

יש לציין כי אישור תוקף ביטוח הוא ערך שגובר על פוליסת הביטוח עצמה ברוב המקרים. אם חברת הביטוח מכילה באישור זה שינויים הנוגדים את מסמך הפוליסה, הרי שהאישור קובע. מאחר ודרושה עבודה רצינית כדי להשיג את האישור המיוחל, עדיף לפנו על סוכן מוסמך המתמחה בתחום ביטוח זה.

כמה נקודות חשובות שכדאי לשים לב להן במיוחד:

לא הכול מושלם. הבעיה העיקרית בתהליך הוצאת האישור המיוחד הוא שלרוב מי שמשתתף במכרז נדרש להציג אישור תוקף ביטוח עם נוסח המוגדר בתנאי המכרז לאחר זכייתו במכרז, וכל זאת מבלי שיפנה מראש לחברת הביטוח בשלב מוקדם יותר, לקבלת אישור או התייחסות לנוסח האישור המבוקש ולתנאי המכרז ודרישותיו. עניין זה עלול ליצור 3 אפשרויות:

  1. חברת הביטוח אינה דוחה על הסף את הדרישות, אך מציפה הסתייגויות – לכן נדרש גורם שינהל משא ומתן (פינג-פונג) עם חברת הביטוח ומזמין המכרז ו/או יועץ הביטוח שלו, כדי שהצדדים יוכלו להגיע להסכמה ולהשוות עמדותיהם. יש לקחת בחשבון שתהליך זה עשוי לקחת זמן רב, ולא תמיד ניתן לשלוט עליו.
  2. חברת הביטוח מקבלת את דרישות המכרז, אך דורשת על פי תנאי המכרז פוליסת ביטוח התואמת מחירים אסטרונומיים, שהמשתתף במכרז לאו דווקא מוכן ומסוגל לשלם, ו/או שהם חורגים מהתקרות המוגדרות.
  3. חברת הביטוח מסרבת לבטח – מה שמן הסתם מבטל את הזכייה במכרז.

אז אם אתם מחפשים סוכנות ביטוח מנוסה ומקצועית עם ידע וכלים שתוכל לסייע לכם להשיג את האישור, מרכז הביטוח לעסקים הוא הכתובת בשבילכם. אנחנו עובדים מול כל חברות הביטוח המובילות ויש לנו את היכולת לנהל מו"מ עם מזמיני המכרז והגופים הפיננסיים על מנת לזרז את קבלת האישור. פנו אלינו עוד היום לקבלת פרטים נוספים.

אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!