בניית ממד בבית פרטי

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

בשל המצב הביטחוני המורכב השורר כיום במדינה, הצורך במרחב מוגן שאליו ניתן להתפנות במידת הצורך קיים בכל עיר ויישוב. בעוד שבשנות ה-50 וה-60 מרבית אמצעי המיגון שבהם השתמשו האזרחים היו המקלטים הציבוריים, בשנת 1992 לאור הלקחים של מלחמת המפרץ אשר הצביעו על היעדר היכולת למגן ולאפשר לכלל תושבי המדינה להיכנס למרחב מוגן בעת ובעונה אחת הוחלט כי יש לחייב כל מבנה פרטי או דירה בהחזקת מרחב מוגן בקרבתם, כלומר: בבניית ממ"ד. מדובר על החלטה אשר גרמה ללא מעט אנשים המתגוררים במבנה ישן להבין כי אם הם מעוניינים שגם להם יהיה ממ"ד בביתם, הרי שהם יכולים להפוך חלל פנימי בתוך המבנה למרחב מוגן.

 

היכן מומלץ לבנות ממ"ד?

בתהליך בניית בתים חדשים, חשוב מראש לתכנן את חדר הממ"ד במיקום מרכזי בבית אשר יאפשר לכל דיירי הבית להגיע אליו בצורה קלה, נוחה ומהירה.  כאשר מדובר על מבנה קיים, חשוב מאוד לבחון את האפשרויות השונות למיקום הממ"ד בתוך המבנה הנתון ולבחור את האפשרות הטובה ביותר למיקום הממ"ד מבחינת הקרבה לכלל חדרי הבית ולאזורים חיוניים בבית כגון: המטבח, המקלחת והשירותים. בתוך הממ"ד אין אפשרות לשלב חדרים רטובים ועל כן חשוב מאוד שהממ"ד ממוקם בקרבתם. אם מדובר על בית עם כמה מפלסים, כדאי למקם את הממ"ד במפלס התחתון שכן, המיקום המדובר בטוח יותר. במפלס התחתון יש לבחור בחלל המרכזי ביותר בבית שקרוב לכל החדרים של דיירי הבית ובד בבד כאמור, קרוב לחדרים החיוניים בבית.

 

איך מקימים ממ"ד בהיבט החוקי?

בהקמת ממ"ד בתהליך בניית בית חדש, אין צורך באישורים מיוחדים שכן, בהתאם לחוק, כל מבנה חדש חייב לכלול בו גם ממ"ד. מאחר שבניית ממ"ד נחשבת כיום לשיפוץ המתבצע בתוך הבית כאשר הוא אינו חורג אל החלל החיצוני לבית, הרי שבניית ממ"ד בחדר קיים במבנה קיים איננה מצריכה קבלת אישור או היתר בנייה מטעם העירייה וזה דבר שללא ספק מקל באופן משמעותי על ביצוע הליך הבנייה מבחינת משך הזמן הנדרש לצורך כך. אולם, לעיתים עלולה לעלות התנגדות מצד הדיירים בבניין משותף להקמת הממ"ד. החוק קובע כי על מנת להוסיף ממ"ד לבניין מגורים צריכה להתקבל הסכמה רוחבית של כ-60% מתושבי הבניין לפחות. כאשר מדובר על בית פרטי גם אז יש צורך בהסכמה של שכנים שהוספת ממ"ד יכולה להשפיע עליהם בדרך כלשהי.

לאור החלטות המחוקק בשנים עברו בנוגע לחוק בניית ממ"ד, נקבע כי על כל מבנה באשר הוא חלה חובת החזקת מרחב מוגן עבור דיירי הבית. בנוסף, קיימת חובה על יזמים במסגרת פרויקט תמ"א 38 לכלול ממ"ד במסגרת הרחבת המבנה. רק לפיקוד העורף שמורה הזכות לפטור מבנה מהחזקת ממ"ד.

 

 כמה עולה לבנות ממ"ד בבית קיים?

עלות בניית ממ"ד משתנה בהתאם למאפייני המבנה ולנתונים השונים שלו כך שיכול להיות הבדל מהותי בין מחיר של ממ"ד במבנה גדול יותר למחיר של ממ"ד במבנה קטן יותר. בהערכה גסה ניתן לומר כי עלות ממ"ד תנוע בטווח מחירים שנע בין 80 אלף ₪ עבור ממ"ד פשוט ובתנאים נוחים לבין 120 אלף ₪ כאשר מדובר על בניית ממ"ד בבית פרטי מורכב יותר.

בכדי להוסיף ממ"ד בבית קיים, חשוב מאוד לבחור אדריכל בתים פרטיים מקצועי ומנוסה שיבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!