האם כל מוצרי הגלם בתחום הבטון מוגדרים כהוצאה מוכרת? 

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

הוצאה מוכרת היא הוצאה שיכולה להיות שונה מעסק לעסק, כיוון שבהגדרתה היא הוצאה שתורמת להכנסות העסק. נשאלת אם כן כיצד מגדירים הוצאה שתורמת להכנסות העסק ומה זה בדיוק אומר גם בתחום הבטון? הכנו עבורך מדריך שיסייע לעשות קצת סדר בדברים. 

הוצאות מוכרות לעוסק מורשה, פטור או חברה בע"מ 

ההוצאה המוכרת במס היא הוצאה שהמטרה הראשונית שלה הייתה להגדיל את הכנסות העסק. העוסק הפטור לא יכול לנכות הכנסות אלו כי בהגדרתו הוא לא גובה או משלם מע"מ, יש לכך יתרונות רבים, בעיקר בכל הנוגע להתנהלות הכלכלית של העסק בתחילת דרכו. לעומת זאת, כאשר מדובר על עוסק מורשה או חברה בע"מ ניתן לנכות מס במקור ולקבל החזרים עבור הוצאות, על אילו הוצאות? ובכן, הדבר תלוי מאוד בסוג העסק. למשל, אלה יכולות להיות הוצאות על כיבוד, הוצאות על תקשורת או ארנונה וגם שכר דירה, גם קרנות השתלמות וביטוחים ועוד. 

כדאי לזכור כלל ברור אחד – ההוצאות יקבעו על פי אופי העסק, סוגו ופעילותו. משרד יוכל לקבוע הוצאות מוכרות על דפים, סיכות, כלי כתיבה ועוד, אך למחשבים לא יכול לעשות זאת כיוון שמדובר על ציוד קבוע של העסק ולא על ציוד לפעילות השוטפת שלו. גם על ההוצאות הקבועות ניתן לקבל החזר, אך הדבר צריך להיות באופן מדוד, לדוגמה, אם מדובר על משרד ויש צורך בכיסאות עבור העובדים, ברור שהדבר משמש את העסק לפעילותו ויש להחזיר על כך מס. מצד שני מדובר על ציוד קבוע, לכן לא ניתן יהיה לקנות מחשב חדש לעסק בכל כמה חודשים ולטעון להוצאה מוכרת. 

האם כל מוצרי הגלם בתחום הבטון מוגדרים כהוצאה מוכרת? 

עסק שעובד בתחום הבטון יכול לכלול כלי עבודה רבים שרובם ככולם לא יחשבו בהוצאה המוכרת כיוון שהם כלי עבודה קבועים של העסק. לעומת זאת, חומרי הבטון השונים אותם העסק רוכש באופן קבוע כדי שהדבר ישמש אותו בעבודה, דווקא כן כלולים שכן מדובר על חומרים שנרכשים באופן שוטף עבור הכנסות העסק. אלה יכולים להיות חומרי מילוי, מוצרי בטון, חומרי שיפוץ שונים וכלים לעבודה שוטפת, אך לא כלים קבועים. 

אילו הוצאות יכולות להיחשב כמוכרות לעסק? 

כמעט כל מוצר שגרתי בעסק יכול להיות הוצאה מוכרת וכדאי למאוד לעשות מאמץ לקבלם, שכן מדובר על סכומים גדולים ומצטברים שמורידים באופן משמעותי את נטל המס על העסק. זה יכול להיות קו טלפון, פקס, תשלום עבור חשמל ומים או ארנונה, אלה יכולים להיות חומרי ניקוי, תשלומים עבור ועד בית, ציוד משרדי, כספים המשולמים על שיווק ואינטרנט, ביגוד המשמש את העובדים באופן שוטף ולא בצורה מוגזמת וגם ביטוחים. 

אילו הוצאות נחשבות לפחות שגרתיות ועדיין מהוות הוצאה מוכרת? 

לצד כל הדברים השגרתיים, המדינה מכירה גם בהוצאות לא שגרתיות כהוצאה מוכרת. אלה יכולים להיות קורסים מקצועיים, נסיעות לחו"ל, הוצאה על הליך משפטי ואפילו ציוד שנגנב ויש לו קשר ישיר לפעילות השוטפת של העסק. נשמע מסובך? זה באמת יכול להיות מסובך למי שאינו בקיא בדברים, לכן מומלץ להיות מלווים על ידי אנשי המקצוע. 

המאמר נכתב באדיבות INVOICE4U – כל הכלים לעסקים במקום אחד

אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!