מבטיחים זרימת מים נקיים – קוראים למתקין מז"ח

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מניעת זרימת מים חוזרת הינה היבט חשוב וקריטי למען בטחון ובריאות המשפחות שלנו המתגוררות בבית או בבניין. עניין זה של תקינות זרימת המים בתוך הצנרת לעיתים עלול להישכח, אך הוא חיוני ביותר ומשפיע על ניקיון המים שאנו שותים בכל רחבי העיר. ללא מונע זרימה חוזרת של מים, המים יכולים לזרום לכל כיוון, מה  שמהווה סכנה משמעותית לזיהום בכל רחבי העיר סביבותיכם. מחלקת הבריאות הממשלתית דורשת מכל מערכות המים ליישם ולתחזק תוכנית למניעה של זרימה חוזרת של מים בכל בניין וכל בית ברחבי הערים בכל הארץ בכדי לסייע בהגנה של אספקת המים הציבורית.

 

אז מהו למעשה מכשיר מונע זרימת מים ומי מטפל בזה?

מכשיר למניעת זרימת מים הוא מכשיר הפועל להגנה על מי שתייה הביתיים או הציבוריים בבניין או בבית מפני זיהום עקב זרימה חוזרת. במונחים פשוטים יותר, זה בעצם מכשיר שעוצר את זרימת המים מלזרום לאחור בצינורות התשתיות שלכם. מים בתעלות המים הביתיות חייבות לזרום רק בכיוון אחד – קדימה. כאשר מים נקיים נכנסים אל המערכת הביתית שלנו, הם מספקים את כל הצרכים הביתיים שלנו – שתיה, רחצה, השקיה ושימושים ביתיים אחרים. אחרי השימושים הללו המים מתלכלכים ומזדהמים בשל הפסולת הביתית שלנו. זרימה חוזרת של מים מלוכלכים אלו עלולים להוות מצב תברואתי חמור ביותר במידה והם מגיעים חזרה אל קווי אספקת המים הראשיים מהם הם הגיעו קודם לכן, ומשם היישר אל בתים אחרים סביבותיכם.

מי שמטפל בהתקנה, פיקוח ובדיקה של מכשירים מונעי זרימה חוזרת הם אנשי מקצוע מיוחדים העוסקים בתחום האינסטלציה. מתקין מז"ח הינו אדם בעל רישיון מקצועי ומוסמך לבוא ולהתקין מכשירים אלו בבתים פרטיים ובבנייני מגורים. במידה ותצטרכו לבצע תיקונים ובקרה על מכשיר המז"ח שלכם אחת לשנה. תצטרכו להזמין בודק מזח.

 

מהי זרימה לאחור ולמה בעצם היא מתרחשת?

המונח החשוב ביותר עבורכם שתבינו זה הזרימה החוזרת, מה היא ולמה היא מתרחשת. בדרך כלל, בשל הלחץ מים הרגיל בשימוש המים הביתי, המים אמורים לזרום תמיד רק בכיוון אחד. אמנם יש מקרים בהם לחץ המים משתנה בגלל סיבה כלשהי, למשל שימוש בזרנוקי כיבוי אש של הבניין. במצבים אלו לחץ המים בבניין משתנה, מה שמאפשר למים הזורמים קדימה לזרום אחורה. ישנן כמה נקודות נפוצות שבהן מתחברת אספקת המים לשתייה עם אספקת המים שאינה ראויה לשתייה, כמו שירותים או התקני השקיה לחצרות וגינות, מדיחי כלים או מכונת כביסה. נקודות החיבור הצולבות הללו חייבות להיות מתוכננות בקפידה כדי להבטיח שזרימה חוזרת לא תתרחש בין אספקת מים אלו.

הזמינו עכשיו מתקין מז"ח או בודק מזח והבטיחו את ניקיון מי השתיה שלכם ושל השכנים שלכם!

 

ההתקנים השונים של מניעת זרימת מים חוזרת

קיימים מספר מכשירים שונים הזמינים עבורכם על מנת לסייע במניעת זרימת מים חזרה. האפשרות הטובה ביותר תלויה כמובן בצרכי הצנרת הספציפיים שלכם בבניין. בגלל השוני בתשתיות, בצינורות ולחצי המים המקומיים, רצוי שמתקין מז"ח מקצועי ומנוסה יבוא ויקבע מהו מכשיר המז"ח המתאים ביותר למקום.

אחד הסוגים הפשוטים ביותר של מז"ח נקרא מרווח אוויר, מדובר פשוט בהפרדה פיזית בין קצה צינור אספקת המים לשתייה, לכלי הקולט. סוג נפוץ אחר של מז"ח הוא מפסק ואקום לחץ, או בראשי תיבות  PVB. ההתקן הזה מורכב בד"כ משסתום סגירת הכניסה, שסתומי סימון קפיציים, שסתומי בדיקה וכן שסתום סגירה ליציאה.

בהתאם לתשתית המקומית שלכם, בודק מזח מקצועי, אמין ומנוסה ידע להבחין מה הכי כדאי להתקין עבורכם.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!