מהו תו התקן הישראלי לבדיקות בטון?

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

השימוש בבטון הוא לא תופעה חדשה. מדובר על חומר גלם בעל יתרונות רבים ולאורך שנים, השתכללו הדרכים להפקה של חומר הגלם בקלות, ביעילות ובמחירים משתלמים במיוחד. התרכובת של החומר, עשויה חומר צמיגי העונה לשם צמנט, חול, חצץ ומים. בכל פעם, בכל תהליך יצירה, עלינו לשאול את עצמנו מה המטרה הסופית ואיך אנחנו יכולים ליצור את התרכובת המתאימה ביותר לצרכים שלנו. כמובן, עלינו לקחת בחשבון את העובדה כי משום שהחומר מיועד בסופו של דבר להקמה של מבנים ובניינים, אנחנו צריכים לתת את מירב תשומת הלב ולהקפיד על כך שתהליך העבודה ייעשה כחוק, על מנת שחלילה, לא נעמיד את הדיירים העתידיים בסכנה זו או אחרת. במאמר הבא נדבר על השימוש בבטון, נדבר על תקן בדיקות בטון ועל החוק הישראלי. במילים אחרות, כאן תמצאו כל מה שאתם צריכים לדעת על הנושא. מתחילים עכשיו.

 

אנחנו מדברים על חומר גלם לו הרבה סוגים

יש פער בין השימוש באותו החומר ליציקה של יסודות הבניין ובניית השלד של הבית ובין השימוש באותו החומר לצרכי אומנות, למשל, לצורך ריצוף הרצפה עם בטון מוחלק. חשוב לקחת את הנקודה הזו בחשבון, משום שאת הבדיקה המקצועית יש לערוך רק במקרים בהם הבטון הופך לחלק משמעותי משלד הבית. אם תבחרו לחפות את הקירות ביציקה מחוספסת, בשביל ליהנות מחיפוי המתכתב עם עולם העיצוב המודרני, הרי שבמקרה הזה לא תדרשו לגייס אנשי צוות של מעבדה מקצועית, אבל במקרים אחרים, החוק יאלץ אתכם לעשות כן.

 

מה צריך לדעת על רגע ההזמנה של הבטון

לפני שנדבר על תקן בדיקות בטון, אנחנו רוצים לדבר על החוק המתייחס להזמנה הראשונית. כאשר אתם עושים הזמנה מהמפעל, אתם צריכים לראות כי במסמך רשומים הפרטים הבאים:

  1. חוזק: כלומר, עלינו לשאול את עצמנו האם הבטון יכול לשאת משקלים משמעותיים. כמובן, יש תקן מיוחד במידה ואנחנו עורכים את ההזמנה כדי לבנות את השלד של הבית, אשר צריך להיות עמיד וחזק דיו. לעומת זאת, אם אנחנו מעוניינים לבנות מדרגות, הרי שאלו יכולות להיבנות בטון לא חזק באותה המידה. אופי החומר, כאמור, נקבע בזמן יצירת התרכובת. לצורך ההמחשה, אם נוסיף מים ונוריד בכמות הצנמט, התוצאה תהיה בטון חלש יותר, אם נשנה את היחסים בין השניים, נגיע כמובן, לתוצאה ההפוכה.
  2. גרגיר מירבי: בתוך החומר יש חצץ, כלומר אבן. עלינו לשאול את עצמנו מה גודל האבנים והאם יש התאמה בין הצרכים שלנו ובין כמות האבן בתרכובת.
  3. מרווח: כלומר, אנחנו צריכים לקחת בחשבון את האופן בו אנחנו עתידים לצקת את הבטון ואת המשתנים באתר הבניה המשפיעים על הצרכים שלנו.
  4. סומך: ככל שרמת השקיעה עולה, קל יותר לצקת את הבטון, אבל בזמן ההתגבשות של החומר, אנחנו עלולים לראות סדקים וכולי. לכן, אנחנו צריכים לקחת את המשתנים השונים בחשבון, כך שנגיע למשוואה המדויקת, המתאימה לצרכים שלנו.

 

איך נערכת הבדיקה ועל המשמעויות שלה

כאמור, תקן בדיקות בטון ע"פ החוק הישראלי, צריך לעמוד בקו אחד עם ההנחיות של משרד השיכון והבינוי. אנשי הצוות מהמעבדה צריכים להגיע בזמן יציקת הבטון ולקחת דגימה בתוך חצי שעה מרגע היציקה עצמה. את הדגימה לוקחים לבדיקת מעבדה ובתוך שבעה ימים כבר נקבל תמונה ראשונית של מצב החומר. אבל, רק לאחר 28 ימים, נדע בוודאות האם החומר עומד בתו התקן או שמא, עלינו לעשות הכל מהתחלה.

כמובן, חשוב להקפיד ולהזמין אנשי צוות ממעבדה מקצועית ויסודית. אתם לא רוצים חלילה לראות את הבדיקה חוזרת, רק משום שזו לא נעשתה כמו שצריך ולא הגיעה למעבדה בתנאים הטובים ביותר. התפקיד של תו התקן הוא לשמור על הביטחון של כולנו. כל עוד עושים הכל לפי הספר, לא צריכה להיות שום בעיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!