מקסום השימוש באנרגיה ירוקה בבניית בית

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

בשנים האחרונות, גורמים שונים הביאו לעליה במודעות לגבי תכנון בניה נכון שמוביל, בסופו של דבר, לחיסכון באנרגיה. שינויי האקלים אותם כולנו מרגישים על בשרינו, הרשתות החברתיות שהובילו לעליית המודעות גם כן וחוקים חדשים הנכנסים לתוקף בכל רחבי העולם וגם בישראל, מאלצים את המעצבים והאדריכלים, לחשוב איך להפוך את תהליכי הבנייה לכאלו שיאפשרו חיסכון משמעותי באנרגיה לטווח הרחוק. במאמר הבא נדבר בהרחבה על אנרגיה ירוקה. תופתעו לשמוע על טכניקות פשוטות שיכולות לעשות שינויים מרחיקי לכת בטווח הרחוק. כל מה שאתם רוצים לדעת על הנושא, נמצא ממש כאן.

 

איך להפיק אנרגיה מהטבע

כאמור, המטרה לשמה התכנסנו היא להיעזר בטכניקות של אנרגיה ירוקה, כדי להביא לחיסכון בצריכת אנרגיה שלא כדרך הטבע. מה זאת אומרת? לצורך ההמחשה, שימוש במזגן לקירור הבית, תוך ניצול חשמל המופק משריפה של דלקים ליצירת אנרגיה, זה ניצול של אנרגיה שלא נוצרה כדרך הטבע. בני האדם הם אלו שיצרו את אותה האנרגיה, משום שהם בחרו לשרוף את הדלקים הללו, כדי שאפשר יהיה לנצל את האנרגיה להפקת חשמל. לעומת זאת, קיימות חלופות ודרכים לנצל אנרגיה קיימת כדי להפיק חשמל. למשל, שימוש באנרגיה סולארית, כלומר, ניצול האנרגיה של השמש יכולה להיכנס לקטגוריה של אנרגיה ירוקה. שימוש בזרם מים חזק, במפלים אדירים או במשב הרוח, כדי להפעיל שבשבות רוח מיוחדות, אשר יעזרו בהפקת חשמל, כל אלו נכנסים תחת המטריה של אנרגיה ירוקה. במילים אחרות, כל שימוש במארגים של אנרגיה המופקת מהטבע, נחשבים לחסכוניים יותר, פחות מזהמים וכאלו שמובילים לחיסכון כספי וגם שומרים על העולם.

 

איך אנחנו משתמשים בטכנולוגיות החדשות בישראל

כאמור, המטרה היא להשתמש במה שהטבע יכול לתת לנו כדי לעודד חיסכון בצריכה של אנרגיה מזהמת ולא ידידותית לסביבה. דרך אחת לעשות זאת, כאמור, זה להשתמש בטבע בדרכים שונות בשביל להפיק חשמל. בישראל בדרך כלל נשתמש באנרגיה של השמש ונפיק ממנה חשמל סולארי, שכן אין לנו מפלי מים מרשימים או רוח חזקה במיוחד ברוב האיזורים בארץ. אבל, ישנה דרך נוספת להגיע אל אותה המטרה והיא לתכנן ולעצב את המבנה, כך שלא נדרש להשתמש בעודף אנרגיה. למשל, נסו לדמיין בניין משרדים גבוה לו חלונות גדולים הפונים לצד בו עולה השמש בשעות הצהריים. אתם לא צריכים להיות מדענים כדי להבין כי המשרדים יתחממו בקלות, מה שיאלץ את העובדים להדליק מזגן. פתרון אחר, יהיה לבנות בניין עם חלונות הפונים לכיוון בו השמש זורחת או שוקעת, תלוי בתנאים של השטח. אם ניקח את הטכניקה לבניה בבטון, נראה כי אנחנו יכולים ליצור כמו חללים קטנים בקיר, שיאפשרו לרוח קלה לחדור למבנה, בשעות אחרי הצהריים או הבוקר, כאמור, תלוי בתנאים של השטח ובשעות בהן נושבת רוח נעימה במהלך היום ובכיוון ממנו היא מגיעה, כך שאפשר יהיה לקרר את החלל תוך שימוש באנרגיה המופקת כדרך טבע.

 

למה כדאי לבנות תוך התחשבות בטבע

ראשית, משום שהשימוש בטכנולוגיות של אנרגיה ירוקה מיטיבות עם הסביבה. היום, יש לנו את הכלים לעשות שינוים קלים, במחירים משתלמים במיוחד, אשר יכולים פשוט להיטיב עם העולם בו אנחנו חיים. בנוסף, צריכה חסכונית של אנרגיה, מובילה בהמשך, גם לחיסכון כספי משמעותי. חישבו על כך, ככל שנוכל לחסוך בחשמל ביום, יום, כך חשבון החשמל יהיה נמוך יותר והדיירים יוכלו ליהנות מחיסכון בטווח הארוך.

זכרו כי ישנם פתרונות מצויינים כמעט לכל בעיה בתחום הזה וכי אפשר להביא לשינויים גדולים, אם רק נשכיל לתת לכך תשומת לב.

אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!