ניסור בטון או חיתוך בכבל יהלום? העקרונות שצריך להכיר בחיתוך בטון

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

הבטון הוא אחד מחומרי הבנייה החשובים ביותר שחוללו מהפיכה בענף. עמידות יוצאת דופן וחוזק בלתי נתפס שכאילו הותאמו במיוחד לבניית מבנים חזקים ועמידים בפני רעידות אדמה או בעיות ביטחוניות (ע"ע מרחב מוגן), הפכו את הבטון לעמוד התווך של הבנייה הישראלית.

הכל טוב ויפה אך מה עושים כשצריך להרוס קיר בטון, עמוד או רק לפתוח פתח לחלון?

התשובה היא ניסור בטון אך לפני שמזמינים את השירות, יש כמה עקרונות שחשוב להכיר על מנת להבטיח תוצאות איכותיות ושירות לא פחות.

 

מה זה ניסור בטון

ניסור בטון הוא ענף שבמסגרתו ניתנים שירותים שונים שמטרתם להסיר חלקי בטון באופן בטוח ותוך דיוק מרבי.

מאחר שבטון הוא חומר כל כך חזק שבבנייה הישראלית משתלב עם ברזלים מסוגים שונים, קיים קושי אמיתי לשבור אותו ולעבד אותו לאחר שהתקשה.

בסופו של דבר זאת בדיוק המטרה של הבטון. מצד אחד הוא מאוד נוח לעבודה אך לאחר שהתקשה, כמעט ולא ניתן לעשות בו שינויים.

ניסור בטון משנה את המשוואה ומאפשר לכם לבצע שינויים מהותיים גם בבטון העבה והחזק ביותר.

הרעיון שמסתתר מאחורי ניסור בטון הוא העיקרון שכדי להסיר חלקים חזקים שמורכבים מבטון, יש שתי שיטות מרכזיות.

הראשונה והמוכרת לכולנו היא שבירה באמצעים שונים שיכולים לנוע בין פטיש, דרך מכשירים חשמליים שיוצרים לחץ ודפיקות, ולהגיע עד לכלים כבדים שמשמשים בעיקר להרס מבנים.

החיסרון של השיטה הזאת היא חוסר אפקטיביות בשבירה בטון בעובי ממוצע והנזקים שיכולים להיגרם לשאר חלקי המבנה כתוצאה מהזעזועים שנלווים לדפיקות.

אפשר לומר בקיצור ששבירת בטון באמצעים כאלה ואחרים אולי תהיה טובה להריסה או עבודה קטנה בבטון דק, אך אם תרצו לפתוח פתח לחלון, אין לכם מה לנסות לשבור בטון מפני שהוא חזק מדי ואם תצליחו, סביר להניח שתגרמו ליותר נזק מתועלת.

השיטה השנייה והמומלצת היא ניסור בטון. כאן כבר רואים חשיבה שונה לחלוטין שמקבלת את העובדה שלא ניתן לשבור בטון, אך בהחלט ניתן לחתוך אותו.

לשם כך עושים שימוש במסורי בטון שמכונים לעתים קרובות גם מסורי יהלום מאחר שהלהב שלהם מצופה בחלקיקי יהלום זעירים שמקנים לו חוזק ועמידות יוצאי דופן עד כדי כך שהוא יכול לחדור בטון די בקלות.

כדי לנסר בטון עושים שימוש במסורים מותאמים לכל צורך. לדוגמה, כדי לבצע עבודה נקודתית כמו חיתוך קאנט בטון, נשתמש במסור נייד בעוד שכדי לנסר קיר בטון, עושים שימוש במסור מורכב יותר שנע על גבי מסילה ונשלט מרחוק כדי לצמצם סיכונים למפעיל שלו.

 

דרך נוספת לחיתוך בטון (שקטה)

ניסור בטון מלווה בהמון רעש ולכלוך – עניין שבתנאים מסויימים אינו מתאפשר. לדוגמה עבודת ניסור מורכבת וממושכת באזור מגורים, חיתוך בטון במקומות עם דרישות מיוחדות כמו בתי חולים או משרדים וכיוצא בזה.

כאן נכנסת שיטה נוספת לחיתוך בטון שמאפשרת לעשות את העבודה באופן מושלם רק בלי הרעש והלכלוך.

מדובר בחיתוך בטון עם כבל יהלום. במסגרת השיטה כורכים כבל מיוחד שמצופה בשבבי יהלום (כדי שניתן יהיה לחתוך בטון), אשר בזמן התנועה שלו מתחכך בבטון וחותך אותו.

חיתוך עם כבל יהלום יעיל במיוחד לאזורים שבהם צריך להגביל את הרעש והלכלוך, אך גם במצבים שבהם נדרש לחתוך בטון עבה מאוד כמו עמודים של גשרים.

הסיבה היא שניסור בטון מוגבל לעובי מסויים (אם כי עבה למדי) בעוד שעם כבל ניתן לחתוך כל עובי של בטון.

מצד שני החיתוך עם כבל לא יהיה יעיל כשרוצים לפתוח פתח בקיר או להרחיב פתח קיים, וכן המחיר שלו יקר יותר, מה שמשאיר אותו רק למצבים של אין ברירה.

 

ניסור בטון או כבל – מה עדיף?

התשובה היא ניסור בטון באופן חד משמעי להוציא מקרים שבהם הוא לא יתאים. הסיבה היא שניסור בטון באמצעות מסורים מתאימים יספק מענה מושלם לכל צורך ובמחיר הרבה יותר זול.

אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!