החלקת בטון קיים

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

החלקת בטון קיים

החלקת בטון היא פעולה המתבצעת באמצעות תהליך. תהליך החלקת בטון נועד למען השגת גימור חלק ומושלם למשעי, ובאופן מיוחד בכל מקום בו חשקה נפשיכם. בין אם דירה פרטית, בית פרטית או משרד, או בכלל עבור משטח תעשייתי באשר הוא. אם חשקה נפשכם בגימור מדהים, ואתם רוצים להימנע מלהשתמש בחומרים הפחות אסתטיים ואיכותיים כמו זפת למשל, החלקת בטון היא פתרון המושלם עבורכם. החלקת בטון אפשרית גם עבור שטח חדש, וגם עבור שטח קיים שמבקשים לתקן.

החלקת הבטון למעשה יוצרת משטח אטום וחלק במיוחד, וגולת הכותרת היא שהוא גם אסתטי במיוחד. בהשוואה למריחת בטון רגילה, החלקת בטון מתבצעת באופן שונה ואיכותי יותר, ולכן גם עמידה יותר ותוצאתה יפה ומבריקה יותר. כמובן שכאמור, ניתן לבצע החלקת בטון קיים, על משטח בטון קיים. וכל שיש לדעת הוא שיש להעלות את משטח הבטון בכ-10 ס”מ מעל גובה היציקה הקיימת על השטח שכבר קיים. 

החלקת בטון קיים

מטרות בהחלקת בטון קיים- שיקום או תיקון

המטרה מספר אחת לביצוע החלקת בטון קיים היא כאשר המשטח המבוקש איננו חלק מספיק, איננו יפה או אסתטי מספיק, יש בו פגמים באיכויות הבטון הקיים. וכמובן, אם בעליהם של המשטח מעוניין לבצע שפצור המשטח קיים מכל סיבה אחרת שהיא. למעשה, הרעיון הוא הפיכת משטח בטון קיים וגבשושי שכבר התגבש, למשטח בטון חדש, חלק ואסתטי יותר. כאמור, מטרת השיקום החזרת עטרה ליושנה, או סידור משטח קיים. בהתאם לכך, החזרת הבטון הישן למראהו המקורי, או שיקומו ותיקונו.

יש לציין כי ישנו הבדל, במתרס השני של החלקת הבטון, בין תיקון בטון לבין שיקום בטון קיים. עבודת תיקון משטח בטון קיים איננה דורשת יותר מדי, וחשוב לדעת כי היא איננה מתקדמת באסתטיקה, אלא כשמה כן היא, תיקון הפגמים הקיימים. לעומת זאת, שיקום משטח בטון קיים גם היא כשמה כן היא, היא מתקדמת בשיקום המשטח, ולוקחת בחשבון פגמים אסתטיים.

עשוי לעניין אתכם: בטון מוחלק לגינה.

יש לדעת כי החלקת בטון קיים דורשת ביצוע בדיקות נוספות שיש לשים עליהן את הדגש. תחילה, יש לבצע בדיקת השיפועים הקיימים במשטח הקיים. המטרה של בדיקה  זו היא לוודא ששאכן קיימת האפשרות לבצע את העלייה הקיימת במשטח במשטח היציקה, ושהיא כמובן ניתנת לגובה הנ"ל של 10 ס"מ. 

ביצוע בדיקה נוספת היא אבחונו המיטבי של המשטח הישן בו מבקשים לבצע שיקום משטח בטון קיים. מאחר שישנם משטחי בטון רבים שכבר מכוסים בשכבת הגנה חזקה מאד ותפקידה הגנה מפני שחיקה,  או שכבת צבע שכבר נטמעו בהם, יש לקחת זאת בחשבון ולבצע פעולת ליטוש הבטון טרם הצביעה ושיקום האסתטיקה של המשטח הקיים. 

ישנן מספר דרכים לבצע החלקת בטון קיים על משטח קיים. דרך המלך, היא גם הדרך הכי מומלצת בנושא, היא הפיכת משטח הבטון הקיים למוחלק באמצעות מכשיר הנקרא מדה מתפלסת. באמצעות המדה המתפלסת, נבצע למעשה את עיבוי והעלאת המשטח בעשרה הס"מ הנוספים. באמצעות המדה המתפלסת ניתן לבצע זאת במהירות יחסית, שאיננה דורשת זמן עבודה רב או כוח עבודה רב, ואפילו ניתנת לביצוע באופן ידני. בשביל החלקת בטון יבש עם מדה מתפלסת, תחילה צריך לנקות את המשטח 

על מנת לבצע את החלקת הבטון הקיים במשטח הקיים באמצעות המדדה המתפלסת יש לוודא תחילה כי השטח נקי ממזיקים, מאבק, לכלוך, ואלמנטים מפריעים אחרים. לאחר מכן, ניגשים לביצוע הפעולה. מסמנים באמצעות כלי סימון כגון חוט מתאים את הגובה הרצוי, ואז ניגשים למלאכה ומבצעים את החלקת הבטון הקיים והעלאתו בגובה.

 

החלקת בטון קיים באמצעות תיקון בטון 

כאמור, תיקון בטון עניינו בתיקון ופחות במתרס האסתטי. באם יש במשטח הקיים סדקים, פגמים או לכלוך. טרם התיקון, יש לבצע בדיקה כאמור שהשטח נקי וראוי לעבודה. לאחר שבדקנו זאת, ואם היה צורך גם ביצענו ניקוי בשטח באמצעות מברשות מתכת מיוחדות ושואבי אבק לעבודה תעשייתית, ניתן להתחיל במלאכה. 

את תערובת התיקון ניתן להכין על ידי ערבובה של אבקת בטון עם מים עד אשר מתקבל המרקם, הצבע והחומר הרצוי. כעת, ניתן לסמן את הגובה, כאמור לעיל. ולהתחיל במלאכת התיקון והביצוע של החלקת הבטון הקיים. יש לוודא שהמשטח הקיים כולו מתוקן לאותו הגובה, ושאין הבדלי גבהים. לאחר מכן, כמובן, להמתין עד שהחומר מתייבש ומתקבע. 

ראו גם: סילר לבטון מוחלק.

שיקום הוא למעשה עיצוב מחדש בגזרה האסתטית

כאשר מדובר בשיקום, כאמור מדובר במתרס האסתטי יותר. כאן יש לשים דגש רב יותר על אלמנטים הקשורים לעיצוב ויופי, ואין להסתפק רק במילוי שברים או סדקים. כמו כן, העבודה אורכת יותר  זמן ודורשת יותר כוח עבודה, שכן מדובר בכמה פעולות ולא רק בפעולת תיקון פשוטה.

דוגמה לשיקום הוא צביעה. כאן, ישנו צורך במי שיתקן את הבטון ולאחר מכן במי שיטפל בצביעה ובאסתטיקה. על מנת להגיע לרמת גימור מדויק ומושלם יש לבצע צביעת הרצפה בצבע. במקרה זה, טרם הצביעה יש לבצע בדיקה, כמובן. והיא אבחון המשטח, מאפייניו ומטרותיו. ולמעשה, לתכנן את הפעולות הנדרשות על מנת להגיע לתוצאת השיקום הרצויה. על מנת לבצע שיקום בטון בצביעה, ישנם צבעים מיוחדים המיועדים במיוחד עבור מטרה זו. 

הזרקת בטון- עבור תיקון או שיקום

דרך נוספת לביצוע תיקון או שיקום משטח בטון קיים היא הזרקת בטון למשטח הקיים. ממש כמו שמזריקים חומצה היאלרונית לפנים, כך גם מתקנים סדקים ושברים בבטון קיים באמצעות הזרקת בטון למשטח. זאת מבצעים על ידי חומר ששמו אפוקסי. כאשר החומר מוזרק לתוך השבר או הסדק הוא למעשה מבצע את הפעולה המבוקשת וממלא את החסר. וכך, יוצר שכבת חיזוק בחורים והסדקים הקיימים שמגנה מפני פגמים או סדקים נוספים. כמובן שכמו ככל פעולה כאמור, יש לבצע טרם תחילת העבודה בדיקת ניקיון השטח מלכלוך אבק או כל מזיקים אחרים.

עשוי לעניין אתכם: מרכז הבטון הישראלי, בטון חשוף.

החלקת בטון קיים
אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!