החלקת רצפת בטון

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

החלקת רצפת בטון

החלקת רצפת בטון היא תהליך רב שלבי ומורכב. על מנת לנהלו יש לבצע מספר פעולות עיקריות, בהן הכנת השטח ותכנון עיצובי, יציקת הבטון, החלקת בטון, בחירת גוון הבטון, ואיטום המשטח. החשובה ביותר שבפעולות שבהן היא החלקת הבטון. והיא משמעותית מאד עבור המראה הסופי של רצפת בטון מוחלק. מטרת ההחלקה  היא מתן מראה אסתטי ויוקרתי לריצוף, וליצור ריצוף איכותי ועמיד.

החלקת רצפת הבטון מתבצעת מושפעת גם המון מפעולת הכנת השטח. שהיא פעולה חשובה לא פחות מפעולת ההחלקה. כיום, תעשיית העיצוב בבטון מתקדמת מאד, הן איכותית והן עיצובית, ולכן מאפשרת מגוון רחב של רעיונות החלקת רצפת בטון. לצד שימוש בחומרים טכנולוגיים מתקדמים, ניסיון, מיומנות וידע מקצועי וכמובן עיצוב נכון ניתן להגיע כמעט לכל מטרת ריצוף שעומדת בפנינו. בסופו של דבר, התוצאה המתקבלת לחלוטין שווה את כל המאמצים, ומתקבלת רצפה בגימור מדויק, אסתטי ומושלם.

החלקת רצפת בטון

מדוע דווקא החלקת רצפת בטון?

נכון הדבר כי להחלקת רצפת בטון ישנם תחליפים רבים, הן עבור פנים הבית והן עבור חוץ הבית. החלקת הבטון מתבצעת כשהבטון עדיין רטוב, על ידי הליקופטר אשר נועד במיוחד לשם החלקת רצפת בטון, ומעניק לו צורה חלקה למשעי. הגימור של בטון מעניק לריצוף המתקבל עיצוב ומראה מרשימים במראה.

מעבר לכך, החלקת רצפת בטון היא אמנם עניין לא זול. אך נקודה חשובה היא, שאם נכניס למשוואה את הזמן הדרוש, כוח העבודה הדרוש והכלים הנדרשים. הסך הכללי איננו יקר כלל, ואף זול בהרבה מאשר ביצוע עיצוב ריצוף באמצעות אפשרויות אחרות הקיימות בשוק. כך שבסופו של דבר, גם מימד משאבי התשלום הוא לטובתנו.

סוגי רצפת בטון

​החלקת רצפת בטון היא פעולה אשר ניתן לבצע במספר דרכים. האפשרויות הקיימות לעיצוב והחלקת רצפת בטון בצורה המושלמת, האסתטית והדקורטיבית, ניתנת לביצוע בכל מקום בו רק תחשבו עליו. בין אם מדובר עבור צרכים תעשייתיים כמו משרדים ציבוריים, מקומות ציבוריים, מגרשי ספורט וכדומה. וכן בין אם מדובר במשטחים של מקומות פרטיים כמו דירה או בית פרטי וכן משרדים פרטיים. רוב הדירות אשר בהן נעשה שימוש בהחלקת בטון מוחלק הן דירות יוקרה.

כמובן שלכל מטרה ולכל יעד ישנם סוגי שונים של רצפות בטון, ואלו מותאמות לפי הצורך והפרמטרים אשר היא מונה. אפשרות אחת היא למשל בטון מוחלק. בטון מוחלק מעניקה לריצוף הדירה סגנון מודרני. מעט בסגנון תעשייתי יוקרתי, בסגנון מרכזי תעשייה חדישים. זאת מאחר שהתוצאה המתקבלת היא רצפה מוקפדת, חלקה ובעיצוב מדהים.  הבטון מוחלק הוא למעשה יציקת בטון אשר עובייה עשרה סנטימטר. לאחר היציקה בטון וטרם התייבשות הבטון, מתבצעת פעולה של החלקת ריצוף פני השטח על מנת להגיע לתוצאה המקסימלית.

​​אופציה נוספת היא ריצוף בשיטת בטון דק. בשיטה זו ניתן להשתמש כאשר לא קיימת האפשרות לפרק את הריצוף הקיים. ואז יש לצקת על רצפת הבטון הדק בטון רזה, ולקבל מראה של רצפת בטון אותנטית.​ שיטת החלקת רצפת בטון זו מתאימה לשטחי מסחר ותעשייה גרידא.

הבטון דק הוא כשמו כן הוא, דק. ועוביו מגיע למספר מילימטרים בלבד, כמו עובי של דף A4. בשמו התעשייתי הוא נקר מדה מתפלסת, אך בגימור של רצפת בטון מוחלקת. היתרון המשמעותי בבטון הדק הוא שעקב היותו דק, אין צורך לבצע התאמות עבור דלתות ומשקופים, שכן הכל עודנו מתאים. ובאותה נשימה, הוא עדיין בעל היתרונות של רצפת בטון, והוא עמיד וקל לניקוי.

אופציה נוספת נקראת בטון מלוטש. בה נעשה שימוש כאשר מבקשים להעניק לרצפת הבטון מראה מיוחד ומתוחכם. או אז ניתן ללטש את הבטון על מנת להשיג מראה זה. הבטון המלוטש כמו הבטון המוחלק מתבצע לעובי של עשרה סנטימטרים.

שיטה נוספת ואחרונה, היא שיטת הריצוף באמצעות בטון לבן. בטון לבן הוא בטון יחודי ואינו מכיל פיגמנט אפור כלל וכלל, כך שהוא מצוין עבור מי שחובב עיצוב ואסתטיקה מדויקים. מאחר שהבטון לבן מאפשר להגיע לקשת גוונים רחבה בגזרת הצבע הלבן, כמו למשל צבעי שמנת ,קרם, וחול ים, השימוש  הוא לרוב בעיצוב פנים ואדריכלות יוקרה, הן בארץ והן בחו"ל. שיטת העיצוב הזו מזוהה מאד עם בעלי בתים גדולים, משרדים יוקרתיים וכדומה.

יתרונות רצפת בטון

מעבר לעיצוב המפעים של רצפות הבטון, יש להן יתרונות רבים המאופיינים בשימושים של רצפות הבטון וכן במאפייניה של רצפות הבטון.

תחילה נעמוד על יתרון הניקיון, שהוא פרמטר חשוב ביותר מבחינת ההתנהלות היומיומית עבור מי שמחזיק ברצפות אלו. פעולת הניקוי על רצפות הבטון היא קלה ביותר ואיננה דורשת אמצעים מיוחדים בזמן פעולת הניקיון. כל שיש להחזיק באמתחתנו הוא סבון, מטלית ומים. מספיק להרטיב מעט את המטלית במים ובסבון ולגשת למלאכה, והעבודה תתבצע בצורה הטובה ביותר. יש לדעת כי מאחר שהבטון נפגם כתוצאה מקרבה לחומצה, יש להימנע בשימוש מסוג זה.

כמו כן, רצפת הבטון גם קלה לתחזוקה. מעבר לעובדה שמאד קלה לנקותה, גם מאד קלה לשמור עליה כביום קבלתה. הבטון הוא חומר קשה ועמיד, ולכן יכול לעמוד במ"מד הזמן ולשמור על מראה מרהיב לאורך זמן ולמעשה, למשך שנים רבות קדימה. שכבת הציפוי העליונה המושמת על הבטון אוטמת את הרצפה ומונעת ספיגה וכתמים.

ולסיום, כמובן שאלמנט העיצוב והאסתטיקה איננו פוסח גם במאמר זה. רצפת הבטון מאפשרת חופש עיצובי רחב מאד, כל אחד לפי טעמו יכול לעצבה אותו כראות עיניו. עקב מאפייניו של הבטון, כמו היותו גמיש ליציקה, ממש כמו פלסטלינה, ויחד עם העובדה שניתן לעצבו בכל צבע שנבחר, החופש העיצוב רחב ביותר. ולמיטיבי לכת, אפילו ניתן לשלב אלמנטים נוספים. כמו למשל שימוש בזכוכית, עץ, אבנים, וכדומה.

החלקת רצפת בטון
אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!