היתר בניה לממד

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

 

אתם רוצים להוסיף ממד ויש לכם גם את מלוא הזכות להוסיף אותו למעט ביטחונכם וביטחון בני משפחתכם, אבל האם אתם צריכים להוציא היתר בניה לשם כך? ובכן, התשובה היא בהחלט כן. בניית ממ"ד אינה שונה מכל תוספת בנייה אחרת וככזאת, הוא מותנת בקבלת היתר בניה כחוק. יחד עם זאת, על פי החוק, הקריטריונים לבחינת בקשה לקבלת היתר בניה לממד הם מקלים הרבה יותר ובסופו של דבר, אף רשות מקומית לא יכולה למנוע מכם לבנות ממ"ד כנדרש, כל עוד אתם פועלים על פי הכללים התכנוניים החלים.

https://blockmagazine.net/   בחסות המרכז לאדריכלות

ממ"ד – לא עוד חדר בבית

בשנים האחרונות זה תופס בעיקר לגבי יישובי הדרום, אבל האמת היא שכל נקודה במדינת ישראל נמצאת בטווח טילים. בהתאם לכך, כל בית בכל רחבי הארץ זכאי להקים ממ"ד, שבעשורים האחרונים הפך לחובה בכל פרויקט חדשה. בכדי אכן לאפשר לכל אזרח לצייד עצמו בחדר ממ"ד בטוח, קובע החוק קריטריונים בסיסיים מאוד לבחינת בקשה לקבלת היתר בניה לממד. קריטריונים אלה הם מקלים הרבה יותר מהקריטריונים החלים על תוספות בנייה אחרות, שאינן קשורות לבטיחות וביטחון ויחד עם זאת, עדיין מדובר בקריטריונים ועדיין יהיה עליכם לעמוד בהם.

 

האם הרשות המקומית יכולה למנוע מכם את ההיתר?

התשובה היא בהחלט כן, אם אינכם עומדים בקריטריונים. מצד שני, אם אתם כן עומדים בקריטריונים הנדרשים, שכאמור נחשבים לקריטריונים מקלים מאוד ביחס לסטנדרט, הרשות המקומית לא תוכל ולרוב גם לא תרצה, למנוע מכם את בניית הממ"ד. הקריטריונים בהם עליכם לעמוד מתייחסים בעיקר לשנה בה נבנה הבניין בו אתם גרים, לשאלה האם קיים כבר ממ"ד אם לאו ולהקפדה שלכם על המפרט הטכני המחייב עבור חדר ממ"ד. כל עוד אתם עומדים בכל אלה (ובקריטריונים נוספים עליהם תוכלו ללמוד מאתר פיקוד העורף או מהרשות המקומית עצמה), תוכלו בהחלט לקבל היתר בניה לממד.

 

ובכל זאת, יש מרחב פעולה

אחרי שאמרנו את זה, לרשות המקומית בהחלט יש יכולת להגביל אתכם בצורות שונות, אם אנשי המקצוע בוועדה המקומית לתכנון ובנייה רואים זאת לנכון. כך למשל, הרשות המקומית יכולה לאשר לכם בניית ממ"ד, אך לסרב לבקשה שלכם להוסיף לשם כך חדר נוסף שחורג מקווי המתאר המקוריים של הבניין. במקרה כזה, תוכלו להפוך את אחד מחדרי הבית לחדר ממ"ד, אך לא תוכלו להוסיף חדר נוסף שיהיה חדר הממ"ד שלכם. במקרים אחרים, דווקא ישנה אפשרות כזאת ותוכלו לנצל את מהלך בניית הממ"ד, לצורך הוספת חדר לבית. מה שחשוב לדעת הוא, שהדברים נשקלים על פי אמות מידה מקצועיות ולא על פי מצבי רוח חולפים של פקידים כאלה ואחרים. אם אתם רוצים לבנות ממ"ד, תוכלו לקבל היתר בניה לממד והשאלה היא רק איזה סוג של היתר תקבלו ומה הוא יתיר לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!