היתר בניה למרפסת

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

איך מוציאים היתר בניה למרפסת?

אם פנטזתם על הרגע שבו תשבו במרפסת השמש שלכם ותיהנו מהנוף, עצרו רגע. כדי לבנות מרפסת תצטרכו לקבל קודם לכן היתר בניה למרפסת. המרפסת היא כידוע חלק מהמעטפת החיצונית של הבניין, וכל שינוי במעטפת זו דורשת קבלת היתר בנייה מועדה ברשות המקומית. יחד עם זאת, במידה ואתם בונים מרפסת שלא בתוכניות של הבניין, יהיה עליכם גם להשיג אישור מרוב הבניין ואם אין את האישור של רוב הדיירים, לא ניתן יהיה להתקדם בפרויקט עצמו. לכן, לפני שבכלל מתחילים לברר על היתר בניה למרפסת, שווה לבדוק את כל מה שצריך לפני כן.

 

למה בכלל צריך היתר בנייה למרפסת?

יש לבקש היתר בניה עם חברת מרובעים היתרי בניה בכל תהליך בנייה שמשפיע על החיצוניות של מבנה וגם במקרים נוספים. כדי שתהיה אחידות, ולא כל אחד יוכל לעצב כל בניין לפי ראות עיניו, יש לקבל היתר בנייה לפני כל שינוי שינוי במעטפת החיצונית של מבנה. הוספה של מרפסת היא דוגמה מעולה לשינוי במעטפת החיצונית של בניין. בזכות הסדרת היתרי הבנייה, הרשות המקומית יכולה לרכז ולשלוט בכל השינויים שיש להם השפעה הן על הנראות של המבנה והן מבחינת תחבורה, תשתיות וכדומה.

 

אז איך מקבלים היתר בנייה למרפסת?

ראשית עליכם להגיש טופס בקשה מפורט לוועדה לתכנון ובנייה ברשות המקומית בה נמצא המבנה. הטופס הזה כולל רשימת מסמכים ופעולות כמו ליידע את השכנים בבקשה שלכם, וכמובן, תוכנית בנייה לשינוי שברצונכם לעשות. לכן, אם ברצונכם להוסיף מרפסת, עליכם קודם כל לפנות לאדריכל שישרטט תוכנית בנייה בה יוצג פרט למרפסת הכולל את גודל המרפסת, סוג המרפסת, נראות החיפוי החיצוני, גובה המעקה וממה הוא עשוי וכדומה. אם הגשתם את כל הטפסים כשורה, תקבלו מענה לבקשה שלכם תוך בדרך כלל עד 90 יום מיום הגשתה. במידה והבקשה שלכם אושרה, תוכל להתחיל בתהליך. ישנם מקרים בהם תתבקשו להשלים מסמכים או פרטים נוספים מה שיעכב את תהליך האישור וכמובן ישנה האפשרות שהבקשה תדחה, במקרה כזה ותוכלו להגיש ערעור.

 

כמה עולה היתר בנייה למרפסת?

מכיוון שעליכם לתכנן את תוכנית הבנייה מראש כדי לקבל היתר ישנה עלות משתנה לתהליך זה מול אדריכל, כמו כן, תצטרכו לקחת בחשבון עלויות של אגרות בהגשת התהליך. בנוסף, במידה ותקבלו היתר בנייה למרפסת, תקבלו גם הערכה של השבחת הנכס במידה ותתווסף לו מרפסת ובעקבות כך גם מקדמה עבור מס השבח. לכן יש לקחת בחשבון שהגשת היתר בנייה למרפסת היא תהליך שעלותו אלפי שקלים ולעיתים גם יותר אם מדובר בפרויקט מורכב או רחב יותר. יש גם פרויקט שנקרא תמ“א 38 שבמסגרתו משפצים את כל הבניין, מוסיפים מרפסות, לעתים גם מוסיפים ממ“ד בשילוב עוד קומה או שתיים ואז היזם מרוויח וגם הדיירים מקבלים שדרוג רציני הן לדירות והן לבניין.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!