פינוי גג אסבסט

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

פינוי גג אסבסט

מספרם בישראל הולך ופוחת באופן קבוע, אבל גגות אסבסט עדיין מותקנים ברחבי הארץ, בעיקר בראש מבני תעשייה ישנים הממוקמים באזורי תעשייה. האסבסט הוגדר לפני עשורים רבים כחומר מסוכן לבריאות וככזה נאסר השימוש בו. יחד עם זאת, מבנים שבהם כבר הותקן גג אסבסט הורשו לשמור על הגג הקיים ובתנאי שהגג נמצא במצב שלם ותקין. בכל מקרה, כל תיקון, שינוי או פינוי גג אסבסט חייב כבר להתבצע על ידי גורם מורשה בלבד כמו המרכז לפינוי אסבסט ולאף אדם פרטי אין את פנה הרשות לבצע את הפינוי בעצמו ולא בכדי.

 

מה כל כך מסוכן בתהליך?

לוחות אסבסט הם לוחות סינטטיים, המרכז לפינוי אסבסט המיוצרים באמצעות דחיסה של אינספור סיבים סיליקטיים זעירים המעורבבים עם שרף שמחזיק הכל יחד ליצירת יחידה נוקשה אחת, שלאחר מכן ניתן להשתמש בה כלוח בענף הבנייה, בעיקר לצרכי קירוי. המאפיין המרכזי של סיבים סיליקטיים אלה הוא, שהם מאוד מאוד קטנים והם לא מתכלים. זאת אומרת, שאם סיב כזה חודר אל מערכת הנשימה, הוא נותר בתוך המערכת לנצח בלי יכולת לפנות אותו ובלי שהוא מתכלה מעצמו. לאורך שנים, איבדו את חייהם ואת בריאותם אלפי אנשים בישראל בגלל חשיפה לסיבי הסיליקט של האסבסט ולכן נאסר השימוש בחומר. כמו כן, כדי להימנע מהסיכון של פיזור הסיבים בתהליכי פינוי גג אסבסט שנמשכים עד היום, הוחלט לאסור פינוי כזה באופן עצמאי ולחייב ביצוע פינוי באמצעות גורם מוסמך ומורשה בלבד.

 

כיצד מבוצע הפינוי?

הסיכון המרכזי שנובע מלוחות אסבסט, מתעורר כאשר שלמותו המבנית של הלוח נפגעת. או אז נחשף פנים הלוח, כלומר ערימת הסיבים הסיליקטיים מהם הוא עשוי. סיבים אלה יכולים להשתחרר אל האוויר הפתוח ובקלות רבה להגיע למרחקים עצומים כשהם נישאים על גבי הרוח. סיבים זעירים שהשתחררו מלוח אסבסט שנשבר בעיר אחת, יכול לחדור למערכת הנשימה של עובר אורח בעיר אחרת לחלוטין ומזה בדיוק רוצים להימנע. תהליך הפינוי עצמו יוצר סיכון מוגבר לתרחיש זה, שכן במהלך  הפינוי עצם הזזת הלוח יכולה לחשוף פתחים וסדקים שהיו עד כה מכוסים, שלא לדבר על סכנת סדיקה ושבירה במהלך הפינוי.

על כן, תהליך פינוי גג אסבסט מבוצע על פי מתודולוגיה סדורה וקפדנית מאוד. אנשי הפינוי חייבים להתמגן באמצעות חליפה אטומה ומסיכת נשימה אטומה. יש לעלות בזהירות רבה אל הגג ולהרטיב באופן מאסיבי את כל הלוחות על מנת להקשות את פיזור הסיבים, אם ישתחררו כאלה במהלך הפינוי. מייד לאחר שחרור כל לוח אסבסט, יש לארוז אותו במארזים ייעודיים שאוטמים את הלוח ומונעים פיזור של סיבים. לאחר מכן, יש להעמיס בזהירות את כל הלוחות ולהוביל אותם לאתר הטמנת פסולת, שם הם נקברים עמוק בתוך האדמה. את כל זה, אי אפשר לבצע באופן עצמאי ולכן בכל משימה של פינוי גג אסבסט, יש לפנות לגורם מקצועי מורשה ויש לא מעט כאלה בישראל. 

אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!