מתי נצטרך סילר לבטון?

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

בשנים האחרונות אנו עדים לשימושים רבים בבטון. החומר שבעבר היה נסתר ומוסתר מקבל היום את קדמת הבמה ולא במקרה. היום אפשר לראות את הבטון לא רק ביציקות. הוא מחליף את הריצוף ואפילו משמש אותנו בתוך הבתים לקירות.

לבטון יש יתרונות רבים. הוא חומר חזק שיכול להישאר במקום לאורך שנים. עם זאת, כאשר הוא בולט וחשוף, הוא עלול להתפורר ולספוח לכלוך. הדרך למנוע את הפגיעה בבטון ולהשאיר רק את התכונות החיוביות שלו היא לשים עליו שכבת הגנה. שכבר זו היא סילר לבטון.

מהו סילר לבטון?

הסילר הוא חומר למריחה על הבטון. הוא מגן עליו מפני חדירה של חומרים שונים ומונע ממנו להתפורר. הסילר חודר לתוך הבטון והוא אוטם אותו לחלוטין. כיוון שהבטון חשוף כל הזמן למזהמים ולרטיבות, הוא זקוק לשכבת הגנה. הפתרון לכך הוא מריחת סילר אשר תעזור לבטון להישאר עמיד ויציב לאורך שנים.

סוגים שונים של סילר

על אף שהעבודה יכולה להישמע פשוטה למדי, עלינו להכיר בכך שישנם חומרים שונים שיכולים לאטום את הבטון, או סוגים שונים של סילר. בכל מקרה נרצה לשים את החומר על הבטון, אך יהיה עלינו לבחור את הסילר הנכון מבין האפשרויות העומדות לרשותנו. את החומר נבחר על פי הקריטריונים הבאים:

ההגנה הנכונה

עלינו לחשוב אילו גורמים עלולים לפגוע בבטון ובהתאם לבחור את החומר שימנע את הפגיעה. למשל, בטון שנמצא בחוץ וחשוף לקרני השמש חייב הגנה מפני קרינת UV. אנחנו חייבים לוודא כי המבנה שהשקענו בו רבות יקבל הגנה מתאימה ושיחזיק מעמד לאורך שנים כפי שהוא.

סוג הגימור שנרצה ליצור

כדאי לדעת כי הסילר יכול לתת לבטון גימור מט או חלק. כמו כן, הוא יכול להפוך אותו למבריק במיוחד ולמעשה הוא אלמנט עיצובי שעלינו לחשוב עליו. את החומר נבחר בהתאם לתוצאה האסתטית אותה נרצה לקבל כאשר אנחנו יכולים להתייעץ עם מומחים בתחום, לשתף אותם במראה שאנחנו אוהבים ולבקש הצעה לחומר המתאים ביותר לכך.

בסיס החומר

עלינו להבדיל בין סילר אקרילי, פוליאוריתן ואפוקסי. כל חומר יכול להיות יעיל מאד, אך כל אחד ייתן לבטון תכונות שונות. האקרילי מתאים לשימושים פנימיים וחיצוניים אך יש לבצע עבודת תחזוקה אחת למספר שנים. הפוליאוריתן מתאים לאזורים בהם יש חשיפה לכימיקלים ולמפגעים פיזיים. הסילר מאפוקסי מתאים בעיקר לשימושי פנים ועל אף שהוא מחזיק מעמד לאורך זמן הוא אינו מגן מפני קרינת UV.

החיסכון שמביא איתו הסילר

הבטון הוא חומר יציב ועוצמתי ואנחנו יכולים לשאול למה אנחנו צריכים לשים עליו סילר. התשובה לכך אינה מורכבת. אנחנו יכולים לראות את הבטון כשהוא עבר עבודת גימור וצופה בשכבת הגנה. לכן, הוא לא נפגע ונשאר יציב כפי שהוא. אם לא נשים עליו את שכבת ההגנה הוא עלול להתפורר ולהיפגע.

החיסכון של עבודת הסילר גדול בהרבה מהעלויות שלו. בחירת החומר הנכון תאפשר לנו ליהנות מהמבנה שיצרנו לאורך שנים, בלי התפוררות, בלי שינוי הצבע וללא היווצרות של עובש. במידה ולא ניצור את ההגנה או שניצור הגנה לא מתאימה ולא מספיק טובה, נראה זאת תוך מספר שנים על הבטון ועלויות התיקון יהיו גבוהות.

לבצע עבודה מקצועית

מריחת סילר לבטון דורשת מקצועית. משלב בחירת החומר הנכון ועד לגמר העבודה, חשוב שהחברה תביא איתה ניסיון והבנה בחומרים המדוברים. המרכז לבטון מבצע עבודות בטון מגוונות ומכיר היטב את סוגי הסילרים השונים בשוק וכיצד יש לעבוד עם כל אחד ואחד מהם.

אז מה היה לנו בכתבה:

אל תפספסו את המחירים שלנו! 

מרכז הבטון הישראלי
מרכז הבטון הישראלי

בונים בית חדש או נכנסים בקרוב לדירה? מתכננים שיפוץ שיהפוך את הנכס שלכם להגשמה של כל החלומות שלכם? אנו שמחים להציג בפניכם את אחד הפתרונות שיגשים את החלום שלכם. קוראים לזה ביצוע החלקת בטון. במרכז הבטון הישראלי תוכלו להנות מתהליך מקצועי, יעיל, מהירמדויק ולא פחות חשוב מרהיב ביופיו. אנו מבצעים מגוון של שיטות יישום לחומר הבטון ביניהן בטון מוטבע, מקירוטופינג, בטון מוחלק צרוב ועוד. שיטת היישום מתאימה הן לחלקים הפנימיים והן לחלקים החיצוניים של הבית.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!